Mahaka.reismee.nl

Parkville

Op naar Vancouver Island! We zijn goed en wel onderweg horen we ineens een klap! Wat nu, haalt een auto ons rechts op de vluchtstrook in en raakt onze buitenspiegel daarbij!! Dat was even schrikken. Hij reed door dus zal,wel weten dat hij fout zat! Waar het kon gestopt en de spiegel weer op zijn plek gezet. Gelukkig niks aan de hand verder, alleen wat bibberig. Aangekomen in Horse Shoe Bay waar we met de ferry naar Vancouver Island gaan. Staan we in rij 5 komt in rij 6 een auto aan en drie keer raden....die rijdt aan de bestuurderskant tegen de spiegel! Weer schrikken maar ook nu niets aan de hand. Goede beschermengelen hebben wij!

Jammer genoeg was het erg bewolkt dus op de boot konden we niet zoveel zien! Maar hoe dichter we bij Vancouver Island kwamen hoe beter het weer werd. Toen we van de boot afkwamen was het heerlijk weer. In Parkville een prachtige camping aan de oceaan gevonden in een heel mooi bos. Heerlijk rustig.

In Clearwater hadden wij van Canadezen 3 forellen gekregen die ze daar in het meer gevist hadden. In de divries gelegd en vandaag eruit gehaald. Karin en Marian hoefden ze niet! Dus twee aan onze Amsterdamse buren gegeven en de andere heeft Han heerlijk op zitten smullen!

morgen maar Tofino.

groetjes mahaka

Whistler

Vandaag op ons gemak naar Whistler gereden. Via een hele mooie route met een slingerweg omhoogu en omlaag tot wel 15% !! Maar het gaat allemaal prima en zonder problemen in Whistler aangekomen. Onderweg nog gestopt bij het Duffy Lake. Dat is van een ongekende schoonheid, waar je helemaal stil van wordt! In Whistler geluncht en geshopt, het is een echt wintersportgebied hier en aan de winkels kun je dat ook wel zien. Wel een erg gezellig stadje. Toen naar de camping gereden. Ook daar moesten we via een slingerweg omhoog naartoe. Wat ligt de camping weer prachtig. Mooi uitzicht.

Marian heeft iedere avond geprobeerd om een vuurtje te maken. Maar het Canadese hout is niks zei ze steeds. Nu vond ze een halve boomstam en een wonder is geschied, we hebben een geweldig vuur vandaag!

Verder hebben we bezoek van knabbel en babbel en als we niet uitkijken gaan ze er met de autosleutels vandoor! Wel gezellig hoor die beestjes.

Ons rondje Canada zit er bijna op, morgen gaan we met de ferry naar Vancouver Island.

Tot dan groetjes Mahaka.

Lillooet

vandaag is het gelukt om ook de foto's erop te krijgen.

we zijn vanmorgen weer op tijd vertrokken. Op weg naar 100 miles House. Wij dachten dat het er heel bijzonder was maar dat viel wat tegen. Maar wel een prachtige route. We zijn doorgereden naar Lillooet. Een heel ander landschap vandaag. droog en prairies. Veel ranches, koeien en paarden. We wanen ons soms in een cowboy/Indianenfilm! Aan het Green Lake hebben we gepicknickt. Wat een supermooie plek weer, zoals vaak hier. Daarna doorgereden tot Lillooet waar we weer aan een rivier op de camping staan. Verder een rustig dagje vandaag.

groetjes van Mahaka

Clearwater

Na Valemount waar we alleen overnacht hebben zijn We vanmorgen vertrokken naar Blue River om beren te spotten!! River safari, daarmee zou het moeten lukken, schrijven ze toch in de folders! daar aangekomen tickets gekocht, zwemvest aan en de boot in op zoek naar de beren. Toch geen garantie werd ons verteld maar hadden wij even geluk. We hebben dan toch eindelijk een BEER gezien. Het was erg indrukwekkend. Een zwarte beer van 4 jaar en negen maanden. Hij kwam het bos uitgelopen, op zoek naar bessen en vis. Daarna kwam hij ook nog het water in en waren met de boot erg dichtbij, wat geweldig was dit, dit hadden we niet willen missen. De boottocht was verder nog erg mooi en we hadden ook mazzel met het weer. Zonnig weer.

daarna zijn we doorgereden naar Clearwater waar we wederom op,een schitterende camping aan een meer staan. De naam van de camping, hoe toepasselijk 'Dutch Lake'

hier kan men kanoën en/of roeien. Dat zag er erg uitnodigend uit dus dat ook maar geprobeerd. We hebben wel voor entertainment gezorgd voor de andere campinggasten! Ten eerste viel Han bijna uit de kano! Lachen. Toen waren we een paar meter onderweg en toen kreeg Karin de bibbers en wilde meteen terug! Wel sneu. Marian en Han zijn toen overgestapt naar een roeiboot. Dat ging stukken beter, Marian roeien en Han zat gewoon niks te doen oftewel zij zat erg te genieten. Het was prachtig en het uur was jammer genoeg zo voorbij.

helaas met de foto's wil het nog steeds niet goed lukken. De beer kunnen jullie zien, dat heeft zeker een half uur geduurd voor die foto erop stond!

Tot de volgende keer en groetjes van mahaka.

Valemount

na een koude nacht eerst richting Jaspers. Weer wat viewpoints bekeken waaronder de Athabaska watervallen. Heel erg prachtig en wat een kracht heeft dat water. trails en campings zijn hier bijna allemaal al gesloten. Seizoen loopt ten einde. Maarvweer een prachtige toer. Bij de campground van het nationaal park Jaspers hebben wij onze onbetaalde nacht op de Mosquito camping nog betaald, met dank voor onze eerlijkheid.

De klok onderweg weer een uir terug gezet want we reden de tijdzone weer voorbij. nu weer negen berschil met Nederland.

En weer wild gezien, nog geen beer maar een cariboos. Ook indrukwekkend als die ineens in de berm verschijnen.

Nunstaan we weer op,een prachtige camping met alles erop,en eraan was lang geleden maar we hebben het niet gemist.

hier dus wifi vandaar alle afgelopen dagen in een keer beschreven. we gaan nog proberen of er foto's op willen!

groetjes van Mahaka

Icefield Centre

vertrokken van de camping zonder te betalen!!! Dat was niet de bedoeling maar we zagen nergens hoe of wat! we hebben de Icefields highway gereden waar vele viewpoints en prachtige uitzichten te bewonderen zijn. Dwars door de Rockies en de ohs en ahs en wow en wat al niet meer waren niet van de lucht. Het is hier onbeschrijflijk mooi en bijna niet te geloven dat het allemaal echt is. Wel balen voor jullie dat de foto's ook hier niet willen lukken maar we zullen het zo nog een keer proberen.

Marian heeft bij Park Ridge een barre tocht gemaakt in haar eentje. Met kou, sneeuw, wind en drassige grond, maar wel een prachtig uitzicht. Karin en Han zaten aan de thee in de camper.

in Icefield Centre hebben Marian en Han eerst handschoenen gekocht, het is hier ijzig koud! daarna tickets gekocht voor de Glacier Sky Walk. Een glazen brug boven een kloof van de Rocky Mountains, met uitzicht op de Athabaska gletsjer. Dit was spectaculair vonden we alle drie. In de bus daar naar toe hebben wij ons eerste wild gezien!! Een berggeit! Haha.

Bij dit Icefields centre konden we op de parkeerplaats overnachten en hier hebben wij in het café het nationale gerecht Poutin gegeten. Het was frites met een jachtsaus en gesmolten kaas. We hebben het gegeten maar we vinden een frietje kapsalon lekkerder!

het is hier goedkoop parkeren en ovenachten. Voor 16 dollar, zo'n €11,-, hebben we de nacht goed doorgebracht.

Icefield Centre

in de omgeving van Canmore een barre tocht gemaakt op weer een grindweg! Nu met regen! Op weg naar de Grassi lakes, Olympic village oftewel de spray lake route. jammer van het weer maar toch wel veel moois gezien. In de middag klaarde het op en vonden wij een mooie picknickplek. Maar deze lag een beetje laag aan een meer en toen we terug de weg op wilden rijden toen.......waren we in een cross country verzeild geraakt, zo leek het wel. Han zag achterin alles van links naar rechts bewegen en dacht dat de camper omviel!!! Maar Marian dacht gas geven en dan komt alles goed en dat was ook zo!

Na de picknick nog even geshopt in Canmore. Is een gezellig, levendig dorpje. Toen doorgereden naar Icefield Centre om daar de nacht door te brengen op de Mosquito camping waar ook de eerste sneeuwvlokjes vielen! Het was een lrachtige camping aan een rivier.

Canmore

' morgens eerst het prachtige Lake Louise,bezocht, waar we vooral gelachen hebben met de Aziaten! Daarna op weg naar de Takakkaw Falls, maar na de eerste haarspeldbocht kwamen de tweede bocht niet meer te pakken dus.....achteruit gedraaid en weer terug! Helaas niet geschikt voor onze camper die zowaar iets te lang was!

Toen maar naar de de spiraal tunnels, zijn tunnels in de rockies gemaakt voor de grein. We komen er hier wel achter dat ze vroeger wel heel hard hebben gewerkt!! In zeer barre omstandigheden en niet alleen voor de treinen maar ook voor ons zodat wij nu de wegen kunnen berijden en de Rockies kunnen bewonderen!

het weer was vandaag niet zo geweldig maar toch besloten om een tochtje te maken met de ski gondola! hier zouden veel veen kunnen zien maar.......weer niet! Wel mooi ondanks het wat slechtere weer.

daarna doorgereden naar Can,ore en daar een camping gezocht.