Mahaka.reismee.nl

Duncan

Na een rustige nacht weer op pad. Als eerste zijn we gestopt in Coombs een bijzonder dorp en dat is het! Geiten op het dak van een restaurant! Het groene gras op het dak hebben we wel gezien maar de geiten sliepen nog denken we! Verdr veel grote beelden van van alles van Boeddha tot schoothondjes! Winkeltjes en een Efteling kasteeltje. Echt een dorpje vol rariteiten. Leuk om gesien te hebben.

Weer onze rit vervolgd en toen zijn we aangeland bij het Wildlife Recovery & Educational centre in Errington. Dit was zeer de moeite waard. Hier worden dieren die ziek zijn, gewond zijn of niet sterk genoeg zijn om zelfstandig in het wild te leven opgevangen. Er zaten vooral eagles, haviken, uilen, een beer met jongen en veel vogeltjes. Het wordt vooral gerund door gepensioneerde vrijwilligers, waaronder artsen, biologen etc. Het is erg mooi opgezet en ze doen veel goed werk.

Onze tocht weer vervolgd en gestopt in Chemainus. Dit is een zeer gezellig en vriendelijk dorpje bekend van de vele muurschilderingen. Prachtig om te zien en zo het stadje te verkennen. Heerlijk op een terrasje in de zon geluncht en toen naar de camping in Duncan gereden. Weer aan een rivier waar de zalmen steeds omhoogsprongen en iets verderop zich doodzwommen. Dat is ook de natuur, zo komt de zalm aan zijn einde.

Lekker in het zonnetje gezeten en gekookt en zoals altijd op tijd naar bed.

groetjes mahaka

Annelies

Nou zeg, jullie hebben heel wat gezien en beleefd in Canada....ben zo benieuwd naar de foto's en verdere verhalen van jullie. Geniet ze nog want het is zo zaterdag,
groetjes weer uit Eersel.

Marij

Hoi Mahaka meiden, goed dat ik jullie via "reismee" kan volgen, want face time is nada!!! Weer heel wat leuke dorpjes bezocht, en wat een mooi weer treffen jullie!! Tja wie het heeft verdiend.....!!Meiden, genieten want times flyes!!! l groetjes uit Druten