Mahaka.reismee.nl

Clearwater

Na Valemount waar we alleen overnacht hebben zijn We vanmorgen vertrokken naar Blue River om beren te spotten!! River safari, daarmee zou het moeten lukken, schrijven ze toch in de folders! daar aangekomen tickets gekocht, zwemvest aan en de boot in op zoek naar de beren. Toch geen garantie werd ons verteld maar hadden wij even geluk. We hebben dan toch eindelijk een BEER gezien. Het was erg indrukwekkend. Een zwarte beer van 4 jaar en negen maanden. Hij kwam het bos uitgelopen, op zoek naar bessen en vis. Daarna kwam hij ook nog het water in en waren met de boot erg dichtbij, wat geweldig was dit, dit hadden we niet willen missen. De boottocht was verder nog erg mooi en we hadden ook mazzel met het weer. Zonnig weer.

daarna zijn we doorgereden naar Clearwater waar we wederom op,een schitterende camping aan een meer staan. De naam van de camping, hoe toepasselijk 'Dutch Lake'

hier kan men kanoën en/of roeien. Dat zag er erg uitnodigend uit dus dat ook maar geprobeerd. We hebben wel voor entertainment gezorgd voor de andere campinggasten! Ten eerste viel Han bijna uit de kano! Lachen. Toen waren we een paar meter onderweg en toen kreeg Karin de bibbers en wilde meteen terug! Wel sneu. Marian en Han zijn toen overgestapt naar een roeiboot. Dat ging stukken beter, Marian roeien en Han zat gewoon niks te doen oftewel zij zat erg te genieten. Het was prachtig en het uur was jammer genoeg zo voorbij.

helaas met de foto's wil het nog steeds niet goed lukken. De beer kunnen jullie zien, dat heeft zeker een half uur geduurd voor die foto erop stond!

Tot de volgende keer en groetjes van mahaka.

Mien

Hallo avonturiers ,
Jullie genieten enorm zo te lezen . Een prachtig plaatje van de zwarte beer , spannend om er zo dicht bij te zijn .
Groeten en tot het volgende verhaal.
Frans en Mien

Annelies

Wat heb ik toch een stoere zussen en schoondochter. Ik zou het jullie niet nadoen....
Geniet weer van het volgende avontuur en wij zien het volgende verhaal met olezier tegemoet. Houdoe

Chris

sorry een beetje laat ingehaakt in jullie prachtig avontuur.
Ten eerste hoe weten jullie dat de beer 4jaar en 9maanden was...had hij een paspoort bij haha.
Het avontuur op de boot doet me aan Giethoorn denken, zal zeker De aandacht van de Canadezen getrokken hebben.
Ben toch blij dat ik niet in dat bootje zat.
Maar super wat jullie al gezien hebben, geniet er samen nog van...

Maud

Goodevening ladies,

Eindelijk!!! heb ik alles kunnen lezen, het plezier dat jullie hebben en alle avonturen die jullie beleven spat van het scherm af :)
Wat een geweldige foto's zien we voorbijkomen, soms is het dus echt de moeite waard om een half uur te wachten :p
Veel plezier weer op doorreis naar jullie volgende bestemming.

Groetjes Maud

Mahaka

Chris de leeftijd van de beer vertelde de gids ons. Maar we weten nu wel dat alle beren in januari geboren zijn en dat de moeder gewoon haar winterslaap blijft doen zonder dat ze weet heeft van de bevalling. Na haar winterslaap heeft ze al kinderen van een paar maanden oud. Bij de geboorte wegen ze 250 g en als ze uit haar winterslaap komt wegen ze al 5 kilo!

Chris

Nou das makkelijk ...een luize leven hebben ze.