Mahaka.reismee.nl

Icefield Centre

vertrokken van de camping zonder te betalen!!! Dat was niet de bedoeling maar we zagen nergens hoe of wat! we hebben de Icefields highway gereden waar vele viewpoints en prachtige uitzichten te bewonderen zijn. Dwars door de Rockies en de ohs en ahs en wow en wat al niet meer waren niet van de lucht. Het is hier onbeschrijflijk mooi en bijna niet te geloven dat het allemaal echt is. Wel balen voor jullie dat de foto's ook hier niet willen lukken maar we zullen het zo nog een keer proberen.

Marian heeft bij Park Ridge een barre tocht gemaakt in haar eentje. Met kou, sneeuw, wind en drassige grond, maar wel een prachtig uitzicht. Karin en Han zaten aan de thee in de camper.

in Icefield Centre hebben Marian en Han eerst handschoenen gekocht, het is hier ijzig koud! daarna tickets gekocht voor de Glacier Sky Walk. Een glazen brug boven een kloof van de Rocky Mountains, met uitzicht op de Athabaska gletsjer. Dit was spectaculair vonden we alle drie. In de bus daar naar toe hebben wij ons eerste wild gezien!! Een berggeit! Haha.

Bij dit Icefields centre konden we op de parkeerplaats overnachten en hier hebben wij in het café het nationale gerecht Poutin gegeten. Het was frites met een jachtsaus en gesmolten kaas. We hebben het gegeten maar we vinden een frietje kapsalon lekkerder!

het is hier goedkoop parkeren en ovenachten. Voor 16 dollar, zo'n €11,-, hebben we de nacht goed doorgebracht.

Roel

Ik zou die poutin toch graag een keer proberen, ondanks dat ik niet zo weg ben van de friet kapsalon. Nog andere "specialiteiten" gegeten?

Mahaka

Roel we hebben geen andere specialiteiten gegeten. We koken eigenlijk steeds zelf en picknicken bijna altijd. We zien dus weinig restaurants!