Mahaka.reismee.nl

Walvissen spotten!

Nou wij waren er klaar voor! Wij konden niet zomaar op de boot maar moesten eerst een pak aan. Een soort van overal met een 'ingebouwd' zwemvest. Karin was wat klein voor het pak, als ze een glazen bol op had gekregen dan had ze zo naar de maan gekund!! Zie foto.

Op de boot en varen maar, al snel zagen we zeeleeuwen, zeesterren e.d. Erg mooi en op dat bootje was het erg gaaf. Wind door de haren en een flinke snelheid.

Ja en toen zagen we water spuiten dus daar op af met de boot. Hij kwam boven water met alleen zijn rug en dan af en toe water spuiten. Daar is het bij gebeleven, hij wilde niet boven water komen. Maar we kunnen toch zeggen dat we een walvis hebben gezien. Waar wij ons wel ove verbaasde was dat de walvis vrij dicht aan de kust lag, dus als je geluk hebt kun je aan het strand de walvissen ook gewoon zien. Dat komt omdat ze zand nodig hebben als voeding voor de winter. In de winter gaan ze naar Mexico en dan eten ze niet meer voordat ze weer terug zijn in Canada!

Al met al was het toch een supergave tocht. Het varen met een speedboot over de oceaan is een aanrader.

groetjes,

Mahaka

stella

jullie hebben wel een machtig mooie vakantie!